Educatie / Invatamant » Pedagogie
-
Teoria si Metateoria Actiunii Educative. Reconsiderare...
De: Prof. Univ. Dr. Marin C. Calin
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Teoria actiunii educative - privita ca stiinta si profesie - reprezinta nivelul superior al cunoasterii si al cercetarii pedagogice,in care se include un ansamblu de idei si de notiuni, de ipoteze si de legi pentru a descrie, a intelege si a...
-
Teoria Situatiilor Educative
De: Prof. Univ. Dr. Mircea Stefan
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
In conformitate cu spiritul pedagogiei contemporane, demersulofera solutii pentru proiectarea lectiilor intr-o maniera moderna, intrucat predarea este cu atat mai eficienta, cu cat este adecvata situatiilor si personalitatii elevilor. Ca situatii...
-
Managementul Clasei
De: Conf. Univ. Dr. Emil Stan
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Este oferit profesorilor din invatamantul romanesc un set de instrumente (intelegand prin acestea noi atitudini si intelesuri), astfel incat ei sa se inscrie eficient in procesul de transformare in care este angrenata societatea si scoala.
-
Analiza Resurse-nevoi si Managementul Strategic In...
De: Prof. Univ. Dr. Florea Voiculescu
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Cu o conceptie unitara, fundamentata stiintific pe date foarte recente, analiza vizeaza tipologia nevoilor de educatie, oferind un raspuns cerintelor reale ale descentralizarii scolare, care se infaptuieste la ora actuala. Focalizeaza atentia pe...
-
Duplicitate si Educatie Morala
De: Conf. Univ. Dr. Viorel Iosifescu
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
O analiza psihosociala a cauzelor duplicitatii si a raportului dintre duplicitate si educatie morala, in care duplicitatea este considerata ca un efect al invatarii, al influentelor educative venite din mediul familial si social. scoala este un...
-
Familia Azi. O Perspectiva Sociopedagogica
De: Lector. Univ. Dr. Adina Baran-pescaru
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Dezbaterea conceptuala, tipologia, functiile si teoriile asupra familiei, relatia copil-familie-societate in legislatie, casatoria, rolurile parentale sunt investigate din perspectiva cunoasterii pozitive, depasind insa epistemologicul comun. Se...
-
Cunoasterea Elevului
De: Conf. Univ. Dr. Maria-elena Druta
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Un instrument util, care face posibila cunoasterea acelor mecanisme, procese si comportamente ale personalitatii care intervin in educatie. Cunoasterea lor nu trebuie sa fie apanajul celor care si-au facut o meserie din a-i educa pe altii, ci si al...
-
Bazele Defectologiei
De: Lector. Univ. Cristian Buica
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
O sinteza intre clasic si contemporan, caracterizata prin rigurozitate stiintifica, care acorda o atentie deosebita etiologiei, simtomatologiei, diagnozei si clasificarii dizabilitatilor, dar si procesului de integrare scolara, profesionala si...
-
Inspectia Scolara si Design-ul Instructional
De: Prof. Univ. Dr. Ioan Jinga,prof. Univ. Dr. Ion Negret-dobridor
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Cu multe completari sugerate de imperativele actuale ale sistemului de invatamant aflat in plin proces de reforma, se argumenteaza obligativitatea fondarii unui sistem de invatamant performant si stabil din perspectiva principiilor pe care se...
-
Educarea Creativitatii La Varsta Prescolara
De: Lector. Univ. Dr. Elena Rafaila
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Creativitatea continua sa preocupe, nu pentru ca eforturile depana acum au fost sterile, ci pentru ca potentialulreprezinta una dintre avutiile cele mai complexe si mai misterioase, iar educarea lui in vederea manifestarii prin comportamente...
-
Didactica Nova
De: Prof. Univ. Dr. Ion Negret-dobridor
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
O incercare de realizare a visului comenian, concretizata de cercetarile autorilor intr-un model original de instruire, fondat pe principiile mastery learning, caruia i s-a adaugat doua ghiduri practice pentru o aplicabilitate cat mai eficienta in...
-
Relatia Profesor-elevi: Blocaje si Deblocaje
De: Prof. Dr. Elena Truta,lector Univ. Sorina Mardar
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Fluxul comunicational informativ si afectiv intre profesor si elevi este deseori stanjenit, bruiat, impiedicat de anumite blocaje. Aceasta problematica a dialogului scolar este tratata din perspectiva aspectelor teoretice fundamentale ale temei, cu...
-
Lexicon Pedagogic
De: Prof. Univ. Dr. Mircea Stefan
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Un instrument complex (insotit de o bibliografie selectiva riguroasa si un index), care ajuta in deslusirea limbajului pedagogic, la clarificarea unor neajunsuri ale terminologiei pedagogice. Pornind de la ideea ca dimensiunea semantica a...
-
Instruirea Constructivista - O Alternativa. Fundamente...
De: Prof. Univ. Dr. Elena Joita
Editura: Aramis, An aparitie: 2000
Planul de dezvoltare a temei insista pe fundamentarea interdisciplinara a constructivismului in cunoastere, pentru a contura mai amplu posibilitatile de aplicare a lui in conditiile instruirii - mai ales cand invatarea se construieste de catre...
-
Ghidul Invatatorului Pentru Clasa A Iii-a
De: Coord. Stefan Pacearca
Editura: Aramis, An aparitie: 2000